– og den behandling disse fikk i de respektive storting – er et interessant tema som angår om Norge kunne se seg tjent med å bli påtrykket «provinsmærket»;
– les noe om dette på følgende sider :«stortinget i 1824 og 1836» : artikkel i «fjordenes blad»